چهارشنبه ۱۰ آبان ۰۲

راهنمای خرید دستگاه جت پرینتر

جت پرینتر مانند دستگاه های دیگر انواع و اقسام مختلفی دارند که هرکدوم از آنها برای موقعیت های مختلفی مناسب است که بهتر است هنگام خرید درباره آنها بدانید. برای داشتن راهنمای خرید دستگاه جت پرینتر با ما همراه باشید.

 

جت پرینتر چیست؟

 

جت پرینتر یک چاپگر جوهر افشان است که در صنایع هایی برای کارهای چاپ سریع و با کیفیت استفاده می شود مثل چاپ تاریخ تولید ، تاریخ انقضا ، سری ساخت ، بارکد و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این دستگاه جت پرینتر به دو دسته جت پرینتر دستی یا پرتابل و جت پرینتر اتوماتیک یا ثابت تقسیم می شود. جت پرینتر دستی برای صنایع های کوچک یا متوسط مثل فروشگاه ها استفاده می شود ولی جت پرینتر ثابت برای صنایع های بزرگ مثل کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

راهنمای خرید دستگاه جت پرینتر

 

هنگام خرید جت پرینتر باید جواب سؤال هایی رو بدونید که در هنگام خرید جت پرینتر بسیار مؤثر هستند. قبل از خرید جت پرینتر به این سوالات پاسخ بدهید:

 

1_ در روز چه در حال حاضر یا چه در آینده چه میزان چاپ از دستگاه جت پرینتر خود انتظار دارم؟

 

هر دستگاهی بر اساس حجم کاری که برایش مشخص شده است طراحی شده است. درسته که این مسئله هنگام خرید جت پرینتر بسیار مهم است اما مسئله ی دیگر که بسیار مهم است هزینه های جوهر برای چاپ است.

 

چرا که هر دستگاه جوهر های مختلف استفاده می کنند و هر جوهر قیمت متفاوتی داردبه طور مثال سیستم هایی که بر اساس هد HP کار کنند گران‌تر هستند برای همین برای کارهایی که حجم کاری و چاپ بالا رو دارد مناسب نیست.

 

2_ برای کسب و کار من کدام دستگاه جت پرینتر مناسب است؟ (جت پرینتر دستی یا ثابت)

 

توی سرعت و چاپ دقیق جت پرینتر های ثابت حرف اول را می زنند اما در بعضی از امکان استفاده از جت پرینتر های ثابت وجود ندارد برای همین خیلی از تولیدی ها و اماکن شراط نگهداری از این جت پرینتر را ندارند.

 

چرا که ابعاد بسیار بزرگ و وزن زیاد آن کار را در تولیدی ها و اماکن کوچیک سخت‌تر ودشوار تر می کند برای همین از جت پرینتر های دستی استفاده می کنند.

 

3_ برای خرید جت پرینتر چه مقدار باید هزینه کنم؟

 

هنگامی که قصد خرید یک جت پرینتر را دارید شاید نتوانید یک دستگاه پیشرفته ای را تهیه کنید. اما شما می توانید با تحقیق و بررسی مناسب یک دستگاه خوب و به صرفه ای رو تهیه کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه بتواند نیاز های آینده خود را تامین کند. شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیید و از آنها برای خرید دستگاه جت پرینتر مشاوره دریافت کنید.

 

4_ هنگام چاپ اطلاعات بر روی محصول ، اطلاعات چاپ شده رنگی است یا خیر؟

 

در هنگام چاپ باید به رنگ محصولات توجه کرد که اگر رنگ محصولی تیره بود با جوهر سفید و اگر محصولی روشن بود با جوهر سیاه بر روی آن چاپ کنند.

 

 اما این نکته رو در نظر بگیرید که سیستم های هد HP فقط رنگ مشکی یا رنگی (سبز ، قرمز ، آبی) را برای سطوح های کاغذ و مقوا چاپ می کنند چرا که این سطوح ها جاذب هستند.

 

 اما خیلی از افراد نمی خواهند فقط از یک رنگ استفاده کنند برای همین می توان از دستگاه های قدرتمندی مثل IkonMac E18 + که توانایی چاپ همزمان هردو رنگ را بر روی محصول دارد.

 

5_ داشتن گارانتی جت پرینتر

 

در هنگام خرید جت پرینتر حتما به این نکته توجه داشته باشید که از جایی که محصول رو خریداری می کنید حتما گارانتی دستگاه را تایید کنند.

 

6_ انتخاب فروشنده درست

 

دستگاه جت پرینتر هنگام خرید و راه‌اندازی آن به طور مداوم شروع به کار می کنند و این دستگاه نیاز به جوهر ، حلال ، لوازم جانبی و مصرفی (فیلتر و هد) را دارند. به همین علت بسیار مهم است که این دستگاه را از چه فروشنده ای تهیه می کنید.

 

فروشنده باید بتواند لوازم مصرفی و جانبی دستگاه را برای شما فراهم کند و همچنین باید توجه داشته باشید که فروشنده اطلاعات لازم را درباره جت پرینتر بداند و حتی قادر به تعمیر دستگاه های جت پرینتر را دارد یا خیر.

 

اگر فروشنده قادر به تعمیر و ندادن گارانتی به شما نباشد باید جایی را به شما معرفی کند تا بتوانید خدمات تعمیر و تامین نیاز های دستگاهتان را از آن دریافت کنید. در صورتی که این مورد را هم برای شما فراهم نکرد به یک فروشنده دیگر مراجعه کنید.

 

7_ اقدام به خرید جت پرینتر دوم

 

در تولیدی های بزرگ مثل کارخانجات ها برای توقف نشدن تولید محصولات خود به فکر تهیه دستگاه یدکی یعنی همان جت پرینتر دوم است. البته باید گفت که بیشتر در صورت خراب شدن دستگاه اول تهیه می کنند.

 

اما باید توجه داشته باشید که دستگاه دوم حتی در صورت کار نکردن نیاز به نگهداری و مراقبت دارد یعنی در صورت استفاده نکردن از آن دستگاه ، موجب خشکی جوهر در هد دستگاه می شود که در نهایت هد خراب می شود.

 

هنگام خرید جت پرینتر دوم در مواقع ضروری حتما طریقه نگهداری این دستگاه رو با فروشنده مشورت کنید. اگر شما فروشنده ای را برای مشورت پیدا نکردید می توانید با کارشناسان دیباجت پرینتر در ارتباط باشید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

 

خرید بهترین جت پرینتر

 

جت پرینتر هم مانند تمامی دستگاه های دیگر برند های زیادی دارد که هر برندی کیفیت دستگاه مخصوص به خود را دارد. برای خرید یک جت پرینتر نیاز به اطلاعاتی دارید که بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید.

 

به طور مثال: جت پرینتر های دستی نیاز به اپراطور دارد که به طور میانگین در هر ساعت بیش از 500 تا چاپ نمی تواند انجام دهد یا جت پرینتر های ثابت برای تولیدی های کوچک به صرفه نیستند.

 

 حتما این را در نظر داشته باشید که باید با کارشناسانی درباره خرید جت پرینتر اطلاعاتی رو کسب کنید که دیبا جت پرینتر این خدمات را در اختیار شما قرار داده است. در ادامه به چند تا از نکات خرید بهترین جت پرینتر می پردازیم:

 

 

    • توصیه می شود از برند های معتبر خرید کنید

 

 

خرید از برند های معتبر ، باعث آسودگی خاطره شما می شود چرا که امتحان خود را در بازار پس داده و شما می‌دانید که کالای به صرفه ای را خریداری می کنید.

به طور مثال جت پرینتر ساوما یکی از بهترین برند در جت پرینتر است. نمونه هایی مانند SVM 32 CK که یکی از بهترین دستگاه ها در این برند است.

این دستگاه ایده آل برای تولید بارکد،ساعت، تاریخ فروش، شمارنده  قیمت، کد محصول و… است. در این مدل پیوسته  می توانند به راحتی به ماشین آلات مانند سیستم های  بسته بندی افقی و پیوسته Continuous  مانند بسته بندی نان ، کیک و کلوچه ، کترینگ های هواپیمایی و … نصب گردد.

این دستگاه توانایی کد گذاری انواع بارکد های ۱D و کدهای ماتریکسی ۲D را دارند.

شما می توانید با مراجعه به محصولات جت پرینتر ساوما مشخصات فنی و کارایی عالی این دستگاه و دستگاه های دیگر رو مشاهده کنید.
برای دیدن ادامه مطلب به سایت دیبا جت پرینتر مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.